Stefan Dösinger pracuje na vylepšení výkonu Direct3D ve Wine. Pomocí přesunutí překladu na OpenGL do odděleného vlákna. To u her omezených výkonem vašeho CPU zvyšuje výkon až o 100 % a někdy je překonáván i výkon na Windows.
Nová verze domácího multimediálního centra: GNU/Linux + XBMC
Nová značka „DRM free“ – pro multimediální soubory bez DRM.
Po menších úpravách bude současnému návrhu (draft-ietf-codec-opus) přiděleno RFC číslo. Kodek Opus využívá kodeky SILK (Skype) a CELT (Xiph.Org). Problémy s duševním vlastnictvím byly vyřešeny (IPR Disclosures).
Komentář Richarda Stallmana k oznámení, že společnost Valve bude distribuovat nesvobodné hry i pro GNU/Linux.
Vyšlo PulseAudio 2.0. Mezi hlavní funkce patří střídání vzorkovacích frekvencí, rušení ozvěny, Virtual Surround, zlepšení kvality dekodéru A2DP nebo paravirtualizovaný sink pro Xen.
O portaci elektronického herního obchodu Steam se spekuluje už poměrně dlouho. Společnost Valve nyní potvrdila, že se Steam i Source Engine pro Linux skutečně chystají.
Phoronix potvrzuje zvěsti o tom, že Valve pracuje na portu distribuční platformy Steam na GNU/Linux a s podporou GNU/Linuxu to myslí vážně. Jednou z prvních her by měla být FPS Left 4 Dead 2.
Fotky do webové galerie Rajče.net je možné nahrávat pohodlně i z Linuxu – CLI i modul pro F-Spot
Zdrojové kódy hry Doom 3 jsou zveřejněné pod licencí GNU GPL.